Od czego zacząć porządkowanie biurka?

kosze-na_śmieci_makro_akcesoriawbiurze-pl
kosze-na_śmieci_makro_akcesoriawbiurze-pl

Czas na jesienne porządki na biurku. Po wakacjach zapanował na nim ogromny chaos, który do póki utrudniał mi życie był jeszcze do zaakceptowania (nawet trochę się polubiliśmy z tym bałaganem), ale w tym momencie inni pracownicy rozpoczęli ze mną batalię o porządek. I stało się – posprzątałem biurko. Wydaje mi się, że w mojej głowie zapanował większy porządek. Chyba jest u mnie na odwrót, czyli porządek na biurku = porządek w głowie. Zatem nie przekładajcie tego zadania na później, posprzątajcie miejsce pracy czym prędzej –by żyło się lepiej! Sprawdźcie od czego zacząć.

Archiwizacja dokumentów

To czynność pierwszorzędna w rzeczy samej. Faktury pewnie trzeba będzie zarchiwizować i zanieść do odpowiedniego pudła lub segregatora. Niektóre dokumenty zasiedlą miejsce w niszczarce, inne pewnie trafią na biurko kolegi lub koleżanki albo przesłane zostaną do klienta. Papiery niektóre zostaną zapakowane w list i wysłane do adresata. Dobra rada dla osób, które odpowiadają za archiwizację dokumentów: nie trzymajcie je tygodniami na biurku, nawet nie będziecie wiedzieli kiedy trafią w niepowołane ręce. Wyposażcie się w teczki i segregatory, które ulokujecie blisko biurka (dobrym rozwiązaniem są meble biurowe posiadające regały przy biurku). Przekładanie faktur z miejsca na miejsce nie jest najlepszym pomysłem…

nowoczesne biurko (źródło:pinterest)
nowoczesne biurko (źródło:pinterest)
przybornik ułatwiający porządek na biurku (źródło:pinterest)
przybornik ułatwiający porządek na biurku (źródło:pinterest)

 

Karteczki i kalendarze

Wiem, że przyklejanie karteczek jest najwygodniejszym i najszybszym rozwiązaniem stosowanym w biurach w celu zapamiętania zadań na dany tydzień. Ma to sens gdy pracujemy w firmie, w której odpowiadamy za jeden projekt. Kiedy skazani jesteśmy na zarządzanie wieloma projektami i stosujemy system karteczkowy, powoli prowadzamy chaos. Z czasem nie wiemy czy na żółtej karteczce widnieje telefon, pod którym kryje się pan A czy B. Warto zrezygnować z obklejania biurka karteczkami. Wygląda to mało estetycznie. Wszystkim polecam natomiast system kalendarzowy – zarówno ten książkowy, jak i elektroniczny.

organizer na biurko (źródło:pinterest)
organizer na biurko (źródło:pinterest)

Aby porządkowanie biura weszło w nawyk, warto poświęcić codziennie dwie minuty na ogarnięcie sytuacji. Polecam zrobić to pod koniec dnia pracy, aby następny rozpocząć w schludnych warunkach. Wprowadzenie takich prostych czynności naprawdę ma sens.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *