4 dobre nawyki w biurze, dzięki którym praca będzie bardziej efektywna

Wykonując pracę biurową można wpaść w pułapkę siedzącego trybu życia, za którym przemawia wiele negatywnych skutków zdrowotnych, takich jak: ból kręgosłupa, otyłość, nadwaga, wzdęcia, żylaki, nadciśnienie tętnicze i choroby serca. Warto zadbać o siebie każdego dnia, wprowadzając do codzienności kilka nawyków, dzięki którym wstaniemy od biurka i po prostu będziemy pracować bardziej efektywniej.

źródło: pixabay.pl
źródło: pixabay.pl

Po pierwsze: przerwa

Każdemu pracownikowi przysługuje przerwa. Jest ona niezbędna dla prawidłowej ergonomii pracy. Nie zapominajmy o niej w ciągu dnia. Wstańmy od biurka i udajmy się np. do kuchni, aby tam zjeść lunch,  napić się kawy lub po prostu rozprostować kości. Odpoczniemy także od ekranu monitora, oczy potrzebują również odpowiedniej higieny pracy. Co godzinę starajmy się oderwać wzrok od monitora i popatrzeć przez okno na drzewa lub inne obiekty na zewnątrz. Przerwy w pracy powinny być regularne – tylko wtedy pozwolimy swojemu organizmowi na moment wytchnienia i odpoczynku 🙂

Po drugie: zmiana pozycji siedzącej

Pracując przed komputerem warto zmieniać pozycję ciała. Pomocne będą specjalne akcesoria i artykuły biurowe, takie jak np. biurka o regulowanej wysokości – dostosowane do pracy w pozycji siedzącej i stojącej.

Po trzecie: harmonogram dnia

Jeżeli nie potrafimy zaplanować swoich działań w pracy, bardzo często musimy zostać po godzinach, aby zakończyć projekt. Wiele osób tłumaczy siedzenie po godzinach nadmiarem obowiązków, a często przyczyna jest inna – brak umiejętności planowania własnych działań, szczególnie gdy mowa o pracy zadaniowej, a nie czasowej.  Działając według harmonogramu, mamy pewność, że nie zapomnieliśmy o niczym ważnym i nie tracimy czasu na zbędne czynności.

Po czwarte: precz z pożeraczami czasu

W świecie nowoczesnych technologii nietrudno o brak koncentracji w pracy. Na biurku leży smartfon, w komputerze jest Internet, a obok siedzi koleżanka gaduła, która ciągle rozprasza uwagę 😉 Gdy marnujemy cenne minuty na przeglądanie stron internetowych, korzystanie z portali społecznościowych oraz komunikowanie się w celach prywatnych, tracimy czas na pracę. W efekcie nie wyrabiamy się z terminami, co odbija się na naszym zdrowiu i życiu rodzinnym, bo pracę albo bierzemy do domu bądź po prostu zostajemy po godzinach.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *