Brak koncentracji w pracy… Jak temu zapobiec?

pinterest
pinterest

Nadmiar obowiązków w pracy Was przytłacza? Codziennie dzwoni telefon, skrzynka odbiorcza zawiera kilkadziesiąt nieodebranych wiadomości, a dokumenty piętrzą się na biurku? W takich warunkach trudno jest skupić uwagę i pracować efektywnie. Problemy z koncentracją dotyczą wielu pracowników biurowych. Oto moje wskazówki na radzenie sobie z problemem braku koncentracji.

Istnieje wiele sposobów radzenia sobie z zaburzeniami koncentracji w pracy. Jest wiele metod, które stosowane regularnie pomogą skupić uwagę. Pomocne są ćwiczenia umysłowe i muzyka relaksacyjna. Jednak zanim przejdziemy do tajników odstresowania się, przyjrzyjmy się prostym zasadom, które pozwolą nam wyeliminować chaos w naszej głowie i skupić się na celu.
Po pierwsze, porządki na biurku
Ogromnym rozpraszaczem w każdym biurze jest nasze biurko. Znajdziemy na nim cały arsenał rzeczy – od elementarnych akcesoriów biurowych po mniej potrzebne gadżety i kosmetyki. Nie wspomnę już o jedzeniu, telefonie komórkowym i innych przedmiotach, które nas rozpraszają. Jeżeli pracujemy przed komputerem, warto wyłączyć wszystkie programy i przeglądarki internetowe. Dobrze jest powiedzieć sobie: „nad tym zadaniem pracuję przez 30 minut, później relaksuję się na kawie w kuchni”.

Po drugie, notatnik
Nawet w najbardziej skoncentrowanej „głowie” powstanie chaos, jeżeli nie zaczniemy notować zadań i celów na każdy dzień. Dobrym rozwiązaniem jest notowanie w pracy. Warto mieć pod ręką długopis i kartkę. Gdy nie mamy specjalnego planu na cały dzień, łatwo jest zaplątać się w gonitwie myśli. Powinniśmy zatem stawiać sobie priorytety. Zadania dla szefa staną się wtedy łatwiej wykonalne, bo postawimy je na pierwszym miejscu.  Na początku dnia warto zrobić taki plan zadań i zaznaczyć ile przewiduje się na nie czasu. W tym celu warto zakupić kalendarz biznesowy, w którym znajdziemy miejsce do podziału dnia na godziny i zadania.  Taki kalendarz książkowy możemy mieć zawsze przy sobie.

Po trzecie, organizacja skrzynki e-mailowej
Nie wiem jak Was, ale mnie bardzo rozprasza dźwięk przychodzącej wiadomości na gg oraz wyskakujące okienka informujące o tym, że przyszedł do nas e-mail. Jeżeli skrzynka e-mailowa jest kluczem do naszej pracy, warto wprowadzić etykiety według których powinno się porządkować wiadomości przychodzące i wychodzące.  Za pomocą etykiet w szybki i łatwy sposób wyszukamy korespondencję, załącznik do wiadomości i dane kontaktowe. Skrzynkę e-mailową sprawdzajmy kilka razy dziennie, ale nie co godzinę.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *