Nie daj się upałom w biurze

upal-w-pracyCo prawda, fala afrykańskich upałów przeszła już nad naszym krajem. Jednak niektóre stacje telewizyjne informują, że wysokie temperatury, osiągające ponad 30 stopni, mają jeszcze powrócić do Polski w połowie sierpnia. Praca biurowa w takich warunkach jest bardzo uciążliwa, mniej efektywna i niestety szkodliwa dla zdrowia. Jak sobie radzić kiedy pot leje się z czoła, klimatyzacja nie działa i brakuje cyrkulacji powietrza w pomieszczeniu biurowym?

bew/diaphor2/db140-1/fot.duplan j.p./woda/kieliszek/nalewacW związku z nadejściem wysokich temperatur, przed pracodawcą stoi wyzwanie zapewnienie pracownikom komfortu i bezpieczeństwa. Po pierwsze, powinien zakupić do biura odpowiednią ilość napojów chłodzących. Najlepsza będzie zwykła woda mineralna niegazowana i średnio zmineralizowana. Mogą to również być soki owocowe, które zawierają wiele cennych witamin i minerałów.

Kodeks pracy informuje o tym, że jeżeli pracownicy wykonują pracę w pomieszczeniach, w których temperatura przekracza 28 stopni Celsjusza, pracodawca musi zapewnić napoje chłodzące. Dietetyce zalecają, aby pracownicy biurowi wypijali minimum 2 litry wody dziennie oraz wprowadzali do jadłospisu owoce i warzywa. W czasie upałów nasz organizm jest osłabiony i nie mamy często apetytu. Pamiętajmy o drugim śniadaniu w biurze.

Ubierajmy się w stroje przewiewne i wykonane z naturalnych materiałów, tj. bawełny i lnu. Zakupmy wiatraki i zamontujmy klimatyzację, w miarę możliwości finansowych. Duże różnice temperatur mogą być przyczyną wielu chorób. Eksperci twierdzą, że różnica między temperaturą na zewnątrz a wewnątrz powinna wynosić 6 stopni.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *