Stretching – rozciągające ćwiczenia dla zapracowanych

Stretching to najbardziej znany rodzaj ćwiczeń. Może wykonać je każdy, bo ma na celu rozluźnienie oraz rozciąganie mięśni, co zapobiega kontuzjom i zwyrodnieniu stawów. Ćwiczenia rozciągające zaleca się również pracownikom biurowym, którzy niekiedy więcej niż osiem godzin dziennie pracują w tej samej pozycji. Wystarczy tylko zrobić sobie przerwę, wstać od biurka i trochę się poruszać. Badania dowodzą, że regularny stretching w biurze jest dobry zarówno dla ciała, jak i umysłu.

Rozciąganie w przerwie na lunch

Polacy wciąż pracują zbyt wiele czasu, zapominając o robieniu sobie regularnych przerw w biurze. Nadmiar obowiązków, zbyt wiele projektów do realizacji w krótkim terminie, pogoń za premią i prowizją za dodatkowe zadania – to wszystko przekłada się na nasz stan zdrowia. Tymczasem częsta zmiana pozycji ciała – choćby odejście od biurka na chwilę – jest zbawiennie dla naszego kręgosłupa. Warto podczas przerwy na lunch znaleźć kilka minut na rozciąganie. Dlaczego warto? Nie tylko zapobiegamy bólowi i napięciu mięśni kręgosłupa, ale także poprawiamy ich elastyczność.  Regularny stretching w biurze wzmacnia mięśnie i wpływa na trzymanie prawidłowej postawy przez osiem godzin siedzenia przed komputerem.  Ćwiczenia rozluźniające pomagają rozładować napięcie mięśni, powstające wskutek stresu oraz dodają energii do działania. Po prostu – im więcej się rozciągamy, tym lepiej się czujemy!

Proste ćwiczenia przy biurku

Wymienia się dwie metody stretchingu: statyczną oraz balistyczną.  Ta pierwsza polega na bardzo powolnym rozciąganiu mięśni i utrzymaniu ich w jeden pozycji przez około 30 sekund.  Ta druga to bardzo dynamiczne ćwiczenia, polegające na wykonywaniu gwałtownych ruchów ciałem.  Podczas pracy przy biurku warto wykonać kilka następujących ćwiczeń:

  1. Rozciąganie mięśni szyi i ramion – siedząc za biurkiem, należy wyciągnąć jedną rękę przed siebie,  a drugą przyciągać palce do siebie. Ruch wykonywać na jedną i drugą rękę. W pozycji siedzącej należy przychylić głowę, dotykając ramienia. W ten sposób należy wykonać krążenie w stronę drugiego ramienia (ruch półokręgu).
  2. Rozciąganie mięśni bioder i ud – siedząc, unieść lewą stopę i wykonają małe krążenia w prawą i lewą stronę. Następnie powinno się zmienić nogę i powtórzyć ćwiczenia.

 

 

 

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *