Tematy, które lepiej unikać w realiach biurowych

źródło:pinterest
źródło:pinterest

W pracy spędzamy coraz więcej czasu i chcąc nie chcąc jesteśmy skazani na rozmowy ze swoimi współpracownikami. Warto jednak zachować pewną ostrożność i starannie wybierać tematy do rozmów, zwłaszcza z przełożonymi. W wielu sytuacjach warto nabrać wody w usta niż wdać się w budzącą kontrowersję rozmowę, która może doprowadzić do kłótni na linii pracodawca-pracownik. Dotyczy to również relacji z kolegami i koleżankami z biura, nawet jeśli uważasz, że panuje w twojej pracy rodzinna i „luźna” atmosfera. Oto zatem lista tematów, które lepiej unikać w biurze.

Religia

Kwestie wiary są osobiste i dość intymne. Mimo że w naszym kraju większość mieszkańców to katolicy, w wielu biurach mają miejsce dysputy na temat księży, kościoła i sakramentów. Kiedy ma miejsce dyskusja dotycząca radykalnych poglądów, warto zachować milczenie. Karygodne krytykowanie przekonań naszych kolegów z pracy nie prowadzi do niczego dobrego. Każdy ma bowiem prawo do wolności wyznania.

Polityka

To dla wielu temat tabu. Istnieją nawet badania, które pokazują, że rozmowy na temat polityki w miejscu pracy w okresie przedwyborczym mogą popsuć relacje między pracownikami. Tematy polityczne zawsze wywołują duże emocje i przynoszą konotacje negatywne. Każda skrajna opinia może stać się początkiem niepotrzebnego konfliktu.

Szef

Krytyka szefa, team lidera czy kierownika ma miejsce w każdym biurze. Bo w końcu jak tu nie ponarzekać dla odstresowania się? Wspólne narzekanie z innymi kolegami zacieśnia więzi pracownicze. Mimo to lepiej w tej kwestii pomilczeć dyplomatycznie i zachować swoje przemyślenia dla siebie. Bo w końcu nie wiadomo kiedy i od kogo dotrą one do pracodawcy.

Pieniądze i awans

Zarobki to chyba najpopularniejszy temat plotek biurowych. Wszyscy chcą wiedzieć ile kto zarabia. Niektóre firmy wprowadzają klauzurę poufności w umowie o pracę. Rozmowy na temat pieniędzy i „nieprawidłowym” wynagrodzeniu rzadko kiedy kończą się podwyżką. Wywołują tylko niepotrzebny stres i większe poczucie krzywdy.

Lista tematów jest o wiele dłuższa. Warto poruszać tematy neutralne i takie, w których odmienne zdanie nie będzie przyczyną konfliktu i wystąpienia skrajnych emocji. Podsumowując – warto rozmawiać z każdym, ale trzeba wiedzieć o czym.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *