Wybór drukarki a potrzeby firmy

Image converted using ifftoanySprawnie funkcjonujące drukarki w biurze to jedne z najważniejszych akcesoriów, bez których trudno byłoby prowadzić biznes. Powszechnie uważa się, że w dużych firmach i korporacjach używa się drukarek laserowych, natomiast w małych przedsiębiorstwach i biurach domowych lepiej sprawdzają się drukarki atramentowe. Niewątpliwie wybór drukarki do biura nie należy do prostych decyzji. Jeżeli zastanawiacie się – czy skusić się na jedną z tanich drukarek laserowych, czy kupić droższą drukarkę atramentową – przeczytajcie mój dzisiejszy wpis. Niedawno miałem okazję borykać się z takim problemem.

Koszt zakupu drukarki i koszt druku
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze drukarki jest cena. Z reguły drukarki atramentowe są tańsze od laserowych. Podstawowe urządzenia atramentowe można kupić już za 120 zł, natomiast elementarne wyposażona laserówka będzie kosztowała około 600 zł. Różnica w cenie jest zauważalna. Zwykle jest jednak tak, że im wyższy koszt zakupu drukarki, tym wydajniejsze użytkowanie. Tanie drukarki atramentowe mają zazwyczaj kartridże o niskiej pojemności, zatem konieczne będzie częste wymienianie.

Jeżeli zakładamy, że nasza drukarka biurowa będzie często eksploatowana, zdecydujmy się na zakup droższej drukarki. Kolorowe laserówki posiadają zwykle 4 tonery (jeden czarny i trzy kolorowe), które pozwalają wydrukować około 1000-1500 stron papieru. Wymiana toneru czarnego to koszt 150-200 zł, zaś kolorowe są nieco droższe. W przypadku zwykłych drukarek atramentowych kartridże i tonery są zwykłe i kosztują około 30 zł. Z pewnością wydatek na druk jest niższy niż w przypadku laserówki. Niestety, kartridże są niewydajne, często zasychają i ciężko oszacować ilość wydruku przy określonym poziomie tuszu.

Za i przeciw atramentowi i laserowi
Jeżeli pracownicy biurowi naszej firmy drukują bardzo często, ale jedynie kilka stron dziennie, to najlepszym wyborem będą drukarki atramentowe. Są ciche, nie wykorzystują tyle energii, co drukarki laserowe i są tańsze na rynku. W przypadku osób, które drukują wiele dokumentów w czerni i zależy im na szybkim nakładzie, lepsza będzie kolorowa drukarka laserowa. Pozwoli ona na szybki wydruk i lepszą jakość tekstu, niż drukarka atramentowa. Urządzenia laserowe gwarantują bardzo dobrą jakość dokumentów biurowych i pozwalają na wysokie normatywne obciążenie miesięczne.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *