Zdrowe śniadanie w biurze

śniadanie-pracownika-biurowegoW pracy biurowej nie zapominamy o jedzeniu 🙂 Według badań przeprowadzonych przez WHO, zdrowe odżywianie w miejscu pracy może wpłynąć na jej wydajność o 20%! Tymczasem o posiłku przypominamy sobie dopiero, kiedy zaczyna nam burczeć w brzuchu, kiszki grają marsza, czujemy się przemęczeni i spada nam koncentracja. Wówczas szybko sięgamy po puste kalorie, zjadamy na szybko batonika, fast food lub drożdżówkę. W wielu firmach zamawiamy pizze i jedzenie z chińskich restauracji, które nie zawsze jest zdrowe i świeże. A przecież niewłaściwa dieta w pracy ma wpływ na występowanie nadwagi i otyłości wśród pracowników biurowych! 

Co na drugie śniadanie?

jedzenie-w-biurzeŚniadanie to podstawa dobrze rozpoczętego dnia w pracy. Zdecydowanie efektywniej się pracuje po zjedzeniu zdrowych posiłków niż o pustym żołądku. Podstawą śniadania powinny być produkty pełnoziarniste, np. pieczywo razowe oraz płatki, które są źródłem węglowodanów oraz produkty białkowe, np. chude sery i wędliny. Do tego kupmy świeżą sałatę, pomidory i ogórki. Z tych produktów możemy wykonać smaczną kanapkę, której będą nam zazdrościć inni koledzy z pracy. Produkty zbożowe są cennym źródłem witamin, magnezu i cynku, które pozytywnie wpływają na pracę mózgu. Na drugie śniadanie możemy zjeść jogurt naturalny z płatkami zbożowymi oraz suszonymi owocami i orzechami. Śniadanie możemy wykonać bardzo szybko. Przekonałem się do noszenia produktów do pracy, codziennie tworzę coś innego, zaoszczędzam pieniądze, które wydawałem na drożdżówki i pizze 🙂

Przekąski w biurze

zdrowe-przekąskiPraca umysłowa pochłania wiele energii, dlatego bardzo często sięgamy po przegryzki, które ułatwiają nam koncentrację. Wybierajmy tylko niskokaloryczne i lekkostrawne przekąski. Odstawmy batony, cukierki i chipsy w kąt i zacznijmy odżywiać się zdrowo. Dobrym rozwiązaniem są owoce i warzywa. W zimie wybierajmy jabłka i banany, w lecie – maliny, truskawki i wiśnie. Miejmy zawsze pod rękę marchewkę i paprykę. Warzywa i owoce dostarczają odpowiednich substancji odpowiedzialnych za szybkość i jasność myślenia. Świetnym zamiennikiem dla słodyczy są suszone owoce i orzechy.

Dbajmy o zdrowie w pracy biurowej i poczujmy się lepiej.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Post Author: Grzegorz Kozłowski

Grzegorz Kozłowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *